Faszkivan a seggnyaló erdélyiekkel

Utálom, amikor valaki úgy beszél Magyarországról, mint az anyaország. A magyarországi politikusok főleg de nem csak. Hát az anyátok nektek. Én magyar vagyok és nekem nem az anyaországom. Romániába születtem magyarnak. Olyan nehéz ezt elfogadni az embereknek? Nekem nem minden álmom az, hogy Magyarországon nyaraljak vagy ott vállaljak munkát vagy oda költözzek. Nagyon jól megvagyok itt, de ha menni akarok, akkor is biztos hogy nem oda megyek. Mert mit tud ajánlani nekem? Semmivel se többet mint akármelyik másik EUs ország, ha a nyelvet nem számítjuk.

És mindenki megtartja a nagymagyar ünnepeket és kokárda meg minden. És feszeng a magyar himnusz alatt és elcsuklik a hangja. És úgy beszél a magyar foci válogatottról hogy “mi nyertünk” vagy “mi vesztettünk” (inkább a második). És sír a magyar politikusok bénaságain és szomorkodik azon, hogy mi lett a nagy nemzeti ünnepen, meg hogy ez szégyen. A helyett, hogy nevessen rajta, mint az egész világ. És ahogy én is.

the6er

~ Szerző: the6er - március 28, 2007.

40 hozzászólás to “Faszkivan a seggnyaló erdélyiekkel”

  1. igazad van.

  2. vegre valahara h talalok egy olyan szemelyt aki 1et ert velem! mar epp kedztem gondolni h velem van a baj… koszi h letezel!

  3. nem hiszem hogy a seggnyalás oly szívből jövő volna, illetve oly hatalmas méreteket öltött volna, hogy megérne egy ekkora kirohanást a részedről, testvérem…kicsi ez a térség not enough place

  4. Hatha nem kapsz semmit Magyarorszagon a nyelven kivul ami mas, kulturat, szinhazat, egy jo ujsagot, allatkertet, regi epuleteket, barmit ami osszekot, akkor ez csak teged minosit, nem kell szeretni oket, es elcsuklo hangon enekelni a himnuszt, de ne tagadd le h magyar vagy, mert ez k ugy hangzott

  5. Fodor, színházat meg kultúrát meg állatkertet (na ennél nagyot röhögtem – magyar állatkert teli magyar állatokkal) akárhol máshol megtalálsz, nem is kell kimozdulj innen. Ami meg a magyarságomat illeti, lehet hogy engem minősít, de büszke vagyok rá, hogy nekem a magyart nem a Magyarországi ideál testesíti meg.

  6. Barátom, mi más marad mint tagadd le magad. Változtasd meg neved, menj át ortodoxba, szürkülj meg. Neked a nagy libi Amerika vagy Hollandia való. De még azoknak is van nemzeti büszkeségük, úgyhogy ott is el lennél veszve. Sajnállak. jó szó rád a gyökértelen. Talán a kommunizmus talált volna neked ahol a taps és az ötéves terv volt a szent. Sőt jobban belegondolva, a szövegedet nézve jó agitátor lettél volna, vagy voltál. Azt hiszed magadról hogy jó úton vagy, pedig nem.Ismerlek, pedig nem is ismerlek.

  7. Bujdi, nevetnem kell azon amit mondtál. Olyan fehér-feketében látod a világot. Mármint minek lennék román, csak azért mert nem tisztelem és nem az ideálom Magyarország? Mindjárt azt mondod, hogy felejtsek el magyarul beszélni is? Amiről én írtam (ha figyelmesen elolvastad volna és nem sötétült volna el a látásod már a cím után) az az, hogy nem kell a magyarországi ideáll, hanem saját értékek kellenek és le kéne mondani arról, hogy azt az országot majmoljuk. De ez magánvélemény, nem akarok megváltani senkit se vele.

  8. na mostmar komolyan szeretlek! nem t6om ki vagy, mi vagy.. stb. de tokeletesen egyet kell h ertsek veled(the6er)! komolyan. ilyen embert meg nem talaltam..

  9. Andi, Nelli örülök, hogy vannak olyan emberek, akik úgy gondolkodnak, úgy látják a dolgokat ahogy én. Legalábbis ebben a kérdésben.

  10. Én is egyetértek veled. 🙂

  11. nah vegre valaki megmondta

  12. Az anyaország fogalom szerintem is faszság, amit a politikusok találtak ki azért, hogy a céljaikat (hatalomnyerés, mi más) elérhessék, Magyarhonban, vagy Romániában. Magyarországon élő magyarként nagyon happy lennék, ha érezném az “anyai” gondoskodást, de addig, amíg egy magasabb életszínvonalú nyugatabbra fekvő ország igazságosabban és nagyvonalúbban gondoskodik rólam, ha ott dolgozom, addíg kibaszott képmutató faszság anyaországot emlegetni.
    De ettől ha magyarok nyomulnak valami jó célért és még sikert is elérnek (de ha vesztenek, akkor is), legyen az sport, kultúra, tudomány, azért nekem ők – a politikai faszságoktól teljesen függetlenül – még MI. A mi focink (ha szar, akkor is), a mi vizilabdacsapatunk, kézilabdásaink, úszónk, vagy akármi. Nekem ők MI, akárhol legyünk is a világon. A himnusz is a miénk. Nem a politikusoké.
    üdv, Dr Blondee

  13. Anyaország számomra = Nagy-Magyarország. Ebben benne van minden és mindenki. És lehet hőbörögni, hogy már megint irredentizmus meg satöbbi, de NEM érdekel. Ez az én véleményem, és kész. A jelenlegi szomorú helyzet ellenére én nem csak az erdélyieket szeretem (the6er-rel ellentétben[?] nem Romániában születtem, hanem Erdélyben… az, hogy a papíron mit ír, most nem érdekel 😛 ), hanem minden magyarországit, felvidékit délvidékit, kárpátaljait, burgenlandit stb. aki magyarnak vallja magát és igyekszik ehhez méltóan viselkedni. Ennyi. Magánvélemény. Nem muszáj (egyet)érteni.

  14. Dr Blondee, megértem, hogy magadénak érzed az ottani sportot, kultúrát, tudományos sikereket, mivel hogy ott dolgozol és akkor ezek a te munkádon, a te adódon is fejlődnek, haladnak előre. De miért nevezi sajátjának az, aki semmivel se járult hozzá ezek támogatásához? Ne érts félre, nem azt kérdőjelezem meg, hogy miért szurkolnak a sportolóknak, miért értékelik az ottani kultúrát, a tudományt, hanem azt, hogy miért nevezik sajátjuknak?

    Feketefene, Erdély egy régió, és a jelenlegi helyzet szerint Románia részét képezi. Lehet e fölött szomorkodni, vagy búsulni, de a tény az tény. Nem kell még mindig úgy gondolni erre, mint egy katasztrófára. Főleg ezentúl nem, amikor hála a határok megnyitásának, mindenki tetszése szerint utazhat akárhova.

    Véleményemmel természetesen nem akartam megsérteni senkit se, és tiszteletben tartom a tieteket is. Örülök, hogy ez a beszélgetés megmaradt a vita keretein belül.

  15. A stílust leszámítva, van némi igazság abban amit írsz.
    Azt csak remélem, hogy egy része a költői túlzás kategóriába esik. Sajnos sokan nem képesek felismerni, elfogadni a tényeket.

  16. jó meglátás, de úgy érzem nincs igazán alany a mondataiba. kinek szól. csak úgy bele a világba?

  17. Amit itt megfogalmaztam, az a saját véleményem, nem szól senkinek, vagy mindenkinek szól. Nem akarok világot megváltani velük, nem akarom, hogy az emberek úgy lássák, ahogy én. Ha célom volt vele, akkor az csak annyi volt, hogy az aki elolvassa, az elgondolkozzon picit a dolgokon. Az alany én vagyok.

    Ha elvetettem volna a sulykot a megfogalmazással és valaki úgy érzi, hogy túl durva szavakat használtam, akkor elnézést kérek, nem ez volt a célom, hanem csak annyi, hogy felhívjam a figyelmet bizonyos dolgokra.

  18. Feketefene: A burgenlandi, vagy akár az Amerikába szakadt magyarok szerintem másképpen éreznek az “anyaországgal” kapcsolatban, mint az erdélyiek, vagy a felvidékiek akár, előbbiek ugyanis nem szorulnak védelemre, és tisztában vannak azzal is, hogy a Nagy-Magyarország nekik nem feltétlenül lenne előnyös. Nagy-Magyarországot emlegetni mostanság lehet persze, de olyan értelmetlen, mint amikor egy öreg nő a tükörbe nézve azt akarja elhitetni magával, hogy még mindíg olyan szép, mint fiatalkorában. Mindenkinek jobb, ha inkább szépen próbál megöregedni, nem?
    Másrészt meg ha már vissza akarunk menni a történelmünkben, miért nem radikálisan, mondjuk a hunokig, a kalandozásokig. Akár követelhetnénk Mannheimet is, nem?

    the6er: szerintem is jó, hogy együtt gondlokodunk,
    szeretettel
    dr blondee

  19. A magyar állam bennünk magyar állampolgárokban sem igyekszik tudatosítani az állampolgárság előnyeit, mindenki csak a hátrányát érzi. Aki teheti, lelép innen, a többi szimplán elvágyódik. Én csak lusta vagyok.

  20. az igazi magyarok erdelyben leteznek, mint en, magyarorszagon csak svabok s rokonjai elnek, milyen magyar nevek azok hogy Muzlinger, Schwarz,s sorolhatnam…..aki nem tetszik erdely s az ott elo magyarok kinyalhassak;)

    • A székelyek magyarrá gyúrt románok, itt dél-Szlovákiában a magyarok 90-százaléka nyugodtan mondhatja, hogy Apponyi gyereke vagy unokája, mert a hírhedt gróf torvényeinek koszonhetoen lettek a szlovák felmenoikbol melletveregeto buszke magyarok. A mai magyarok a szomszédos nemzetek vérbeli leszármazottjai, akiket évszázadokon keresztul, de foleg a monarchia éveiben eroszakosan elmagyarosítottak, tehát amolyan asszimiláció-végtermékek. Vegyuk csak a “nagy” magyarokat: legnagyobb magyar kolto a szlováknak szuletett Alexander Petrovič, legismertebb magyar festo Munkácsy német családban szuletett, Lieb volt az eredeti neve. Minden idok leghíresebb magyar focistája Puskás szintén sváb, valódi neve Purczel. Érdemes lenne elgondolkodni, hogyan kerultek a magyar kozéletbe ilyen nevek, mint Novodomszky, Gyurcsány, Podmaniczký, Makovecz, Stumpf, Deutsch, Fritz, Pokrivcsák, Szulák, Jakubcsek, Litomericky, Draskovics, Navracsics stb.

      • Na a fene egye meg, magyarrá gyúrt románok a székelyek???, hát barátom el vagy tévedve, pl. a 15O év török uralom alatt ki gyúrt minket merre, megmaradtunk magyarnak, mai napig, románozd a kedves battyuskádat ha megkérhetlek!

  21. Anyád a svab

  22. magyarkám az nem s hanem és!!!!!!!!!!!!!!!!

  23. igazad van buzi Tapos svabok meg minden a fene

  24. neked a kurva anyukad buzi kocsog SVAB toht

  25. A faszunk ki van már veletek magyarokkal, idejösztök Erdélybe veritek a beleteket: HJaaajj nálunk igy, nálunk úgy.., milyen jó a kajátok, milyen szép tájaitok vannak, milyen csendes itt minden, DE MIKOR A KETTÖS ÁLLAMPOLGÁRSAGRA kelett szavazni akkor nem tudtatok szavazni köcsögök, persze az itt felsoroltakban..tisztelet a kivétel. És mi nem akarjuk ujra Nagymagyarországot, csupan Romaniátol szeretnenk leválni, külön lenni, az lenne a legjobb nekünk, mert mikor egy erdélyi kimegy hozzátok, rögtön rásütitek, h OLÁH, pedig MI, sem vagyunk nálatok külömbek, de ez mindig is IGY volt a magyar csak széthúz, mintsem összetart, még a szerbek is sikerült leválni! De mi kedves barátom nem vagyunk rokonok, meg nyelvről sem, a magyar az magyar, és a székely az székely, még hala után is…

  26. Mit akartok?Hova jutott a vilag,mi??
    Tobbnek erzed magad attol, hogy Magyarorszagon elsz??Mivel vagy tobb?
    Azzal, hogy faszom szar rapp zenet hallgatsz ami meg nem is magyar, azzal h bo gatyat hordasz vagy h tapot eszel reggelre mint a diszno.Ettol vagy te magyar?igaz??Attol vagy, hogy lenezed azokat akik nalad szazszor tobbet ernek.Erdelyben van a jovo, es nem kerunk beloletek!!!Az arulas az arulas es meg nem bocsajthato!!!

  27. Na tudjatok ki segnyalo!!! Csak szeretnetek ha magyarorszag ujbol a regi lenne. Ha valaha eljutunk addig akkor meglatom ki kopogtat segget nyalni. Mitol vagytok ti magyarok??? Attol, hogy sajat nemzeteteket tamadjatok meg??? Milyen jogon itelitek meg az erdelyieket az se tudjatok milyenek!!!!! Lehet, hogy nem vagyunk egeszen magyarok de nem vagyunk olyan kocsogok mind egyesek a magyarnemzetiseguek kozul. KOCSOGOK!!!!(ne vegye magara akit nem erint)

  28. Akkor miert josztok Erdelybe?????????segg nyalosak es nyapicok vagytok es meg ti veritek a beletek.Maradjatok a Magyar hazatokba de ha felmegyek a Hargitara csak magyar kocsikkal van tele es orditanak poffeszkednek,igaz ugy csufolyak oket a TAPOSOK ES JOT ROHOGNEK A SZEKELYEK RAJTATOK.iLYET CSAK AZ IR AKI MUVELETLEN FA TUSKO.

  29. klimas cegnel dolgoztam pesten 5 evig.csalodtam magyarorszagban es az ottani erkolcsben.70 ev alatt nem tudtak a komunistak romant csinalni belolunk,egy nap alatt roman lettem pesten.meg hogy segg nyalok az erdelyiek? azt az allapotot ami cegeknel van,azt a szarkeverest,hatulrol jovest okoskodast!

  30. Masodik becsi dontes utan magyarorszag lakossaga nagy reszben a Budapest es kornyeki kereskedokbol allo nepesseg maradt akik totok,svabok ,zsidok ,csehek , ciganyok es mas nemzetiseguek voltak.ezekre az emberekre maradt a fovaros es ezekbol lettek a magyar vezetok kezobb ,igy megmagyarazhato ,hogy miert olyan eross az szdsz budapesten es miert van annyi idegen hangzasu nev.Mindezek ellenere maradt es most is el nagyon sok igaz magyar es hiszem ,hogy nehezebb nekik megmaradni magyarnak lassan,mint itt Edelyben nekunk.

  31. Szerintem te vagy a seggnyaló, mégpedig a románok seggét nyalod.

  32. ilyen a magyar! legyen az erdélyi, magyarországi,felvidéki, vagy bárhonnan lévő!ha egy kicsit szabadabb, mindig marja egymást az helyett hogy összefogna és összetartana! ezért esett így szét ATTILA nagy magyar népe! több türelmet több összetartást kér tőletek egy magyar testvéretek!

  33. nah megszophatc en erdely vagyok minden esetre szep egy oldal h a fasz kivan!!!!

  34. romaniaban elek de sokat melozok magyarba mert ot tob a munka lehetoseg es joban megvagyok fizetve es leszarom azokat akiknek nem tecik!!!mert mgyar orszagon is joban felvesznek egy erdelyit vagy egy romant megt egy roman anyt dolgozik mint 3 magyar a magyaruk lustak mint az atom

  35. Érdekes kis oldalra csöppentem.Nagy magyar egység nincs,de ennyire
    még nem láttam oldalon fikázódni egymásra magyart és magyart.Dolgoztam együtt szlovákiai magyarokkal (nem szlovákokkal,ahogy a kollégák hívták őket), egész dolgos kis csapat voltunk,persze voltak köztük is kummantó szaralakok.Dolgoztam erdélyi magyarral is (nem románnal,ahogy sokan hívták őket) ott se volt semmi gond.Nem vagyunk különbek mint ők,de ők se mint mi.Erdélynek alapvetően az autonómia lenne egyenlőre az ideális,majd eldöntenék mit akarnak.Szerintem önálló államként is megállnák a helyüket.Ki a magyar,ki nem?Ez a történelmi sötétség mesterségesen generált,mert megvannak az érdekeltségek egyes köröknél,hogy ez így legyen.Talán több összetartást.

  36. Hogy mekkora Seggfejek vagytok ti az egesszen azt se tudjatok mirol beszeltek sok semmi :))))

  37. MOCSTKOS ERDÉLYI FASSZOPÓK!!!

  38. én utálom a magyarokat bárhól is élnek azok,magyar csak geci lehet,a magyarokat a Dunába kell löni.Kár hogy Hitler nem a magyarokat irtotta.Németek az emberek magyarok pedig a gázkamrába a budiba valók.Dögöljetek meg magyarok!

Hozzászólás