A spam-ek pszichológiája

A napokban kaptam ezt a román nyelvű spam-et messengeren keresztül:

Da-l mai departe, Te rog! un copil are nevoie de grupa de sange ab4. Salvezi o viata! Constantin 0720468382. Macar da-l mai departe . L-am primit si eu.

Itt van a fordítása is:

Kérlek add tovább! Ab4-es típusú vérre van szüksége egy gyereknek. Ments meg egy életet! Constantin 0720468382. Ha más nem, legalább küld tovább. Én is kaptam.

Három fontos részből tevődik össze. Az első rész a probléma felvázolása. Adjál vért, hogy megmentsd egy gyerek(ami jobban megindítja az embereket, mint egy felnőtt esete!) életét. Az embernek elszorul a torka, gyomra, és átkozza a fennvalót, hogy miért pont neki küldték ezt a dolgot. Mert az ember tudja, hogy ez az egész csak spam, de akkor is, mi van ha mégis igaz, mi van ha ő lenne az illető bőrében. Persze esze ágában sincs a megadott telefonszámon a dolog után érdeklődni. Meg az az élet se érdekli, az egyetlen gond az, hogy megzavarták tökéletes létét egy ilyen problémával, ami elrontotta a kedvét. Mit tehetne ekkor? A megoldás pedig ott van a szövegben. Küld tovább, hátha akad valaki aki segíteni tud. Különben is, nekem nincs ab4-es típusú vérem (de hát kinek van, teszem én hopzzá? különben is ab-nek jó a 0-s is.), de ha továbbküldöm hátha olyan kapja meg akinek olyan van. Szóval megkönnyebbülve továbbküldi és(!!!) még meg is van elégedve magával, hogy segített egy embertársának. Kész, probléma lezárva, tudja, hogy megtette embertársi kötelességeit, ha Isten figyeli biztos látja, hogy segített. Ez volt a második elem. A harmadik elemet pedig egy óriási vadbarom biggyeszthette csak a végere: Én is csak kaptam. És ettől áll fel minden idegszálamon az elektron. Mintha ezzel magyarázkodna, hogy lehet, hogy az egész csak spam, de ennek ellenére, mivel nem tudja megállapítani az igazat, ő inkább továbbküldi, rajta ne múljon, hogy másokhoz nem jut el az infó. Gerinctelen, buta, senkiházi viselkedés ez. Továbbküldted, mert idióta vagy, ok. Ne magyarázkodj. Vállald. [hatalmas káromkodás cenzúrázva]

Captain B.

 

~ Szerző: captainb - október 28, 2007.

2 hozzászólás to “A spam-ek pszichológiája”

  1. Én is kaptam ilyent, de tudod, mi a legnagyobb csel vele? Hogy az AB4-esek nemcsak a 0-ástól kaphatnak, hanem bárkitől 🙂 tehát tutti, hogy aki elkezdte küldözgetni, már eleve csak bosszantásból írta, és nincsen sehol semmiféle AB4-es gyerek, akinek vér kellene.

  2. Ja, azt akartam mondani, hogy mindenkitől kaphat az AB, figyelmetlenségből írtam csak
    0-st.

Hozzászólás